Witam,
opis problemu (krótko, precyzyjnie):
Po uruchomieniu gry SimRail wszystkie podłączone mikrofony są wykrywane w menu (ustawieniach audio), jednak po wejściu do rozgrywki (singleplayer i multiplayer) gra przestaje odbierać dźwięk z mikrofonu.
Dodatkowy objaw: w menu, jeśli wybiorę mikrofon A i kliknę Zastosuj, dźwięk przestaje być wykrywany; jeśli potem bez klikania Zastosuj wybiorę mikrofon B, nagle działa — po kliknięciu Zastosuj znowu nie działa. Sugeruje to problem z przeładowaniem/inicjalizacją wejścia audio po zastosowaniu ustawień.
Problem występuje niezależnie od fizycznego mikrofonu (testowane 4 różne urządzenia). Windows i inne aplikacje wykrywają mikrofony normalnie.
Środowisko / istotne dane techniczne:
System: Windows (wersja systemu dostępna na żądanie).
Gra: SimRail zainstalowany ze Steam, ścieżka:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\
Unity engine (wg logu): 2023.1.8f1.
GPU: NVIDIA GeForce RTX 4060, sterownik: 32.0.15.8115.
Log gry dołączony: SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt. (Załączam/udostępniam log w temacie.)
Folder pluginów gry: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\Plugins — lista plików (wycinek): AudioPluginDissonance.dll, opus.dll, steam_api64.dll, WindowsTTS.dll, itd. Brakuje pliku AudioPluginOculusSpatializer.dll.
Kluczowy fragment z logu:
DllNotFoundException: Unable to load DLL 'AudioPluginOculusSpatializer' ... DllNotFoundException: Unable to load DLL 'AudioPluginOculusSpatializer' because of 'Failed to open the requested dynamic library ... (WinError:0000007e)
oraz
DllNotFoundException: Unable to load DLL 'AudioPluginOculusSpatializer' ... (WinError:0000007e) at ONSPAudioSource.OnBeforeSceneLoadRuntimeMethod ()
Co już zrobiłem (kroki reprodukcji i próby naprawy):
Sprawdzenie folderu .../SimRail_Data/Plugins — brak AudioPluginOculusSpatializer.dll (listę plików mogę wkleić, jeśli potrzebne).
Ustawienie pojedynczego mikrofonu jako domyślne urządzenie systemowe.
Uruchamianie gry jako Administrator.
Trzykrotna reinstalacja gry (pełne odinstalowanie i ponowna instalacja przez Steam).
Wyłączenie firewalla / sprawdzenie, że AV nie blokuje procesu (brak blokad).
Próby z wirtualnymi mikrofonami / zmianami urządzeń audio — bez skutku.
Sprawdzenie porad z forum i wskazówek (bez efektu).
Prośba / oczekiwane działania od dewelopera (konkretne):
Proszę o informację, czy AudioPluginOculusSpatializer.dll powinien być dostarczony razem z dystrybucją gry. Jeśli tak — proszę o oficjalny patch/aktualizację dodającą ten plik do SimRail_Data/Plugins.
Jeśli plugin nie jest wymagany — proszę o wyjaśnienie, dlaczego log się odwołuje do AudioPluginOculusSpatializer i jak wyłączyć wymuszanie jego ładowania (aby gra poprawnie inicjalizowała kanał mikrofonu bez tego DLL).
Prośba o diagnostyczny build/patch, który:
nie próbuje ładować brakującego DLL albo
obsłuży brak DLL poprawnie (fallback), tak aby mikrofon był dostępny także w rozgrywce.
Jeżeli Dissonance Voice Chat wymaga konkretnej wersji spatializera — proszę o informację jaka wersja DLL jest kompatybilna z obecnym buildem gry (Unity 2023.1.8f1) i czy deweloper może dostarczyć odpowiedni plik lub wskazówki, skąd legalnie go pobrać/uzyskać.
Dodatkowe informacje do debugowania (mogę dostarczyć na żądanie):
Pełny log SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt (załączony).
Pełna lista plików w SimRail_Data/Plugins (podałem fragment; mogę wkleić cały output dir).
Kroki reprodukcji: uruchomienie gry, wejście do menu audio (mikrofony wykrywane), wejście do singleplayer — mikrofon przestaje działać. Testowane na kilku mikrofonach fizycznych i wirtualnych.
Załączniki: SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt, output dir z .../SimRail_Data/Plugins (mogę wkleić pełny listing).
Proszę o szybkie sprawdzenie problemu lub wskazanie, który plik/patch powinien być dostępny — obecny stan uniemożliwia używanie mikrofonu w rozgrywce mimo że system i menu gry mikrofony widzą.
Dziękuję i proszę o informację zwrotną / patch.
SimRail_log_2025-10-14_12-34-27.txt