Jump to content

JarkPomsky

Member
  • Posts

    103
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Other groups

SimRail Playtests Early Access

JarkPomsky last won the day on January 2

JarkPomsky had the most liked content!

Reputation

152 Excellent

Recent Profile Visitors

1075 profile views
  1. Mam dobre wieści. Wpadłem na genialny pomysł. Znalazłem sposób na pobieranie danych od wszystkich lokomotyw, niezależnie od update gry i bez potrzeby hakowania pamięci. Sposób jest tak absurdalny że aż głupi 🙂 Sposób polega na klikaniu w przycisk "Copy to Clipboard" pod F8 > Vehicle I/O. Okno można przesunąć poza widoczny ekran gry, patrz niżej prawy dolny róg. Reszta jak w instrukcji programu. Jedyny minus, nie można używać myszki, ale jak potrzeba to można jednym klawiszem wyłączyć i włączyć. Klikacz w żadnym stopniu nie przeszkadza w grze 🙂 Załączam program. StatusLokomotyw.zip
  2. Poddaje się, spędziłem przy tym kilka godzin i nic. Jakby ktoś chciałby spróbować: Zresztą wyczytałem że to może i tak działać tylko na kilka aktualizacji, póki kod znacząco się nie zmieni.
  3. Rozumiem że wszystko się zepsuło? 🙂 Nowy sposób nie opierał się na przesunięciach, tylko na wzorcach bajtowych. Nie udało mi się wyciągnąć prawidłowych wartości. 😞 Funkcja co prawda znajdywała wzorzec bajtowy w pamięci, ale pobrana wartość była kompletnie inna. Potem pomysł porzuciłem, ale pobawię się jeszcze tym później, ale w innej tj. jakiejś prostszej aplikacji, żeby zrozumieć co mogę zrobić.
  4. Zaraz przyjdzie update i wszystko Ci zepsuje 😄
  5. Moim zdaniem to są detale, które w żadnym stopniu nie wpływają na rozgrywkę. Jestem zwolennikiem mieszania realizmu z fikcją jeśli jest ona korzystna dla rozgrywki - przykład - APO albo dodanie do gry powiedźmy nowego Gryffina 200, którego przecież nie było w 2018 roku.
  6. Koniecznie pobierz ten scenariusz. Można jeździć w kółko i wszystko testować:
  7. Jak wyskakuje 1 to pauzuj grę przy włączonym f8 i wtedy skanuj.
  8. Tak samo jest z innymi rzeczami. Np. Shp i Ca ma stany lampek, ale można też złapać ten czerwony kwadracik z GUI.
  9. Rozumiem czyli problem jest z płynnymi osiami 😕
  10. Właśnie coś takiego chodzi mi po głowie. Tylko z ekranami i pełnym hudem na nich. Softwarowo jest to zrobienia już teraz. Program który wyłapuje wciśnięcia joysticka i zamienia je na przyciski klawiatury też zdaje się można napisać. We wcześniejszych postach pokazałem jak wyciągać dane z gry bez API żeby ożywić wskaźniki. (Pracuje nad nowym sposobem) Wszystko można zrobić, tylko trzeba mieć czas (i pieniądze hehe) ;)
  11. Mam jeszcze jeden pomysł, jak wyciągnąć dane z gry pomimo zmieniających się offsetów po aktualizacji gry. Na razie wyciągnę jedną wartość(o ile się uda) i będę czekał do kolejnej aktualizacji czy zostanie czy nie 🙂 W sumie to nie dziwię się twórcom, że olewają temat API, skoro to pewnie dla mniej niż 1% graczy. API pewnie będzie na samym końcu 😕
  12. No właśnie trochę naokoło, ale skoro motywuje, to czemu nie 🙂 Ja z kolei myślę nad pulpitem uniwersalnym, coś w stylu Dragona/Traxa z dwoma ekranami LINK i malinką. Nie repliką którejś, ale inspirowaną tymi lokomotywami. Nawet czat chciałbym wywalić na jeden z ekranów. A na ekranie komputera mieć czysty obraz jak za szybą: Jestem na etapie marzenia... 🙂
  13. Synchronizacja oświetlenia - na 90% tak. Podawanie sygnałów na fizycznej makiecie - na 99% nie. W chwili obecnej nie warto się w to bawić jeśli chodzi o dyżurki.
  14. Tak zawsze znika, dlatego musisz znaleźć bazowe przesunięcie (base offset), a nie sam adres, bo gra z każdym włączeniem przydziela inny adres. Przesunięcie bazowe zostaje zawsze takie samo, dlatego mój program działał nawet po restarcie gry. Tu masz poradnik jak to zrobić:
  15. Stało się to co podejrzewałem. Najnowszy hotfix pozmieniał strukturę pamięci - dane są teraz w innym miejscu pamięci, więc program jest ślepy. Jako że jest to zbyt czasochłonne żeby aktualizować i dość trudne projekt porzucam. Lepiej poczekać na API. Jeśli jednak ktoś by chciał poszukać na własną rękę to udostępniam kod gdzie można wprowadzić znalezione offsety i skompilować samemu: https://pastecode.io/s/r1zcis5s Wartości manometrów woltomierzów i amperomierzów są typem "float". Lampki typem "int". Trzeba o tym pamiętać i pozmieniać w kodzie odpowiednio. Wartości szuka się za pomocą Cheat Engine. Szukając lampek trzeba zaznaczyć "4 Bytes" i szukać odpowiedni 0 dla wyłączonej i 1 dla zapalonej. Szukając reszty trzeba zaznaczyć "float" oraz szukać wartości konkretnie wyświetlanej (pod f8).
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy