-
Posts
103 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
2
Other groups
JarkPomsky last won the day on January 2
JarkPomsky had the most liked content!
Reputation
152 Excellent-
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Mam dobre wieści. Wpadłem na genialny pomysł. Znalazłem sposób na pobieranie danych od wszystkich lokomotyw, niezależnie od update gry i bez potrzeby hakowania pamięci. Sposób jest tak absurdalny że aż głupi 🙂 Sposób polega na klikaniu w przycisk "Copy to Clipboard" pod F8 > Vehicle I/O. Okno można przesunąć poza widoczny ekran gry, patrz niżej prawy dolny róg. Reszta jak w instrukcji programu. Jedyny minus, nie można używać myszki, ale jak potrzeba to można jednym klawiszem wyłączyć i włączyć. Klikacz w żadnym stopniu nie przeszkadza w grze 🙂 Załączam program. StatusLokomotyw.zip -
JarkPomsky started following SimRail Controller hardware we've built.
-
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Poddaje się, spędziłem przy tym kilka godzin i nic. Jakby ktoś chciałby spróbować: Zresztą wyczytałem że to może i tak działać tylko na kilka aktualizacji, póki kod znacząco się nie zmieni. -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Rozumiem że wszystko się zepsuło? 🙂 Nowy sposób nie opierał się na przesunięciach, tylko na wzorcach bajtowych. Nie udało mi się wyciągnąć prawidłowych wartości. 😞 Funkcja co prawda znajdywała wzorzec bajtowy w pamięci, ale pobrana wartość była kompletnie inna. Potem pomysł porzuciłem, ale pobawię się jeszcze tym później, ale w innej tj. jakiejś prostszej aplikacji, żeby zrozumieć co mogę zrobić. -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Zaraz przyjdzie update i wszystko Ci zepsuje 😄 -
Moim zdaniem to są detale, które w żadnym stopniu nie wpływają na rozgrywkę. Jestem zwolennikiem mieszania realizmu z fikcją jeśli jest ona korzystna dla rozgrywki - przykład - APO albo dodanie do gry powiedźmy nowego Gryffina 200, którego przecież nie było w 2018 roku.
-
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Koniecznie pobierz ten scenariusz. Można jeździć w kółko i wszystko testować: -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Jak wyskakuje 1 to pauzuj grę przy włączonym f8 i wtedy skanuj. -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Tak samo jest z innymi rzeczami. Np. Shp i Ca ma stany lampek, ale można też złapać ten czerwony kwadracik z GUI. -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Rozumiem czyli problem jest z płynnymi osiami 😕 -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Właśnie coś takiego chodzi mi po głowie. Tylko z ekranami i pełnym hudem na nich. Softwarowo jest to zrobienia już teraz. Program który wyłapuje wciśnięcia joysticka i zamienia je na przyciski klawiatury też zdaje się można napisać. We wcześniejszych postach pokazałem jak wyciągać dane z gry bez API żeby ożywić wskaźniki. (Pracuje nad nowym sposobem) Wszystko można zrobić, tylko trzeba mieć czas (i pieniądze hehe) ;) -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Mam jeszcze jeden pomysł, jak wyciągnąć dane z gry pomimo zmieniających się offsetów po aktualizacji gry. Na razie wyciągnę jedną wartość(o ile się uda) i będę czekał do kolejnej aktualizacji czy zostanie czy nie 🙂 W sumie to nie dziwię się twórcom, że olewają temat API, skoro to pewnie dla mniej niż 1% graczy. API pewnie będzie na samym końcu 😕 -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
No właśnie trochę naokoło, ale skoro motywuje, to czemu nie 🙂 Ja z kolei myślę nad pulpitem uniwersalnym, coś w stylu Dragona/Traxa z dwoma ekranami LINK i malinką. Nie repliką którejś, ale inspirowaną tymi lokomotywami. Nawet czat chciałbym wywalić na jeden z ekranów. A na ekranie komputera mieć czysty obraz jak za szybą: Jestem na etapie marzenia... 🙂 -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Synchronizacja oświetlenia - na 90% tak. Podawanie sygnałów na fizycznej makiecie - na 99% nie. W chwili obecnej nie warto się w to bawić jeśli chodzi o dyżurki. -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Tak zawsze znika, dlatego musisz znaleźć bazowe przesunięcie (base offset), a nie sam adres, bo gra z każdym włączeniem przydziela inny adres. Przesunięcie bazowe zostaje zawsze takie samo, dlatego mój program działał nawet po restarcie gry. Tu masz poradnik jak to zrobić: -
Kontrolery gier
JarkPomsky replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Stało się to co podejrzewałem. Najnowszy hotfix pozmieniał strukturę pamięci - dane są teraz w innym miejscu pamięci, więc program jest ślepy. Jako że jest to zbyt czasochłonne żeby aktualizować i dość trudne projekt porzucam. Lepiej poczekać na API. Jeśli jednak ktoś by chciał poszukać na własną rękę to udostępniam kod gdzie można wprowadzić znalezione offsety i skompilować samemu: https://pastecode.io/s/r1zcis5s Wartości manometrów woltomierzów i amperomierzów są typem "float". Lampki typem "int". Trzeba o tym pamiętać i pozmieniać w kodzie odpowiednio. Wartości szuka się za pomocą Cheat Engine. Szukając lampek trzeba zaznaczyć "4 Bytes" i szukać odpowiedni 0 dla wyłączonej i 1 dla zapalonej. Szukając reszty trzeba zaznaczyć "float" oraz szukać wartości konkretnie wyświetlanej (pod f8).