-
Posts
10 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Reputation
15 GoodRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Gdzie się kończy współpraca graczy?
VelociRaptusek replied to Prądzik's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
Istnieje. Często będąc chociażby w Starzynach albo Psarach trafiam na fantastycznych sąsiadów i w miłej atmosferze wspólnie regulujemy ruch. W sobotę byłem w Opocznie i też współpracę z Idzikowicami i Pilchowicami oceniam wręcz wzorcowo. Trafiają się tacy co nawet nie podejmują minimum aktywności, nawet nie powiadomią o wyprawianym pociągu ani nie zapytają o wolny tor na szlaku jednotorowym, nie uzupełniają EDR ani nawet nie włączą automatu do tego w ustawieniach, ostatnio szczególnie spotykam to na łódzkiej trasie, ale nie generalizujmy. Chyba że to ja mam wyjątkowe szczęście trafiać w większości przypadków na ogarniętych graczy. -
Gdzie się kończy współpraca graczy?
VelociRaptusek replied to Prądzik's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
Wydaje mi się, że to ja byłem w Kozłowie. Bo zdziwiło mnie w pewnym momencie że Starzyny tak długo trzymają blok Kozłów-Sprowa, ale sąsiad nic nie zgłaszał więc pomyślałem, że może wyprzedza coś i siebie lewym, u mnie się nie pali, pendolino jeszcze w Miechowie, kolejny towar czeka na pendolino, chill. Nie wypuściłem towara przed pendolino. Pendolino przejechało przez Kozłów gdy towar przejechał Sprowę. Gdyby towarowy jechał rozkładową, pendolino przejechało by przez Kozłów w momencie, gdy towarowy byłby za połową drogi ze Sprowy do Starzyn. Wszyscy przejechaliby bez zatrzymania, temat nigdy by się nie pojawił. Chyba że to była tylko podobna sytuacja. Wczoraj, między 19:30 a 20:30. -
Druga część ma być platna, ale ze zniżką dla posiadaczy pierwszej części oraz dlatego, że fragment trasy ma być wspólny dla obu dodatków. Obecnie architektura gry wymusza spawn i despawn pociągów poza grywalną mapą, więc Łodzi Fabrycznej ani innych stacji czołowych nie będzie bez zmiany architektury symulatora. Druga część ma zostać wydana w tym roku, według obecnych planów. Mogą jednak ulec zmianie.
-
Mi udało się zaliczyć to osiągnięcie przypadkowo na samouczku ETCS gdy jeszcze działał
-
Ja oprócz tego problemu miałem tak, że podczas cofania załączył się czuwak w środkowym EZT i hamowanie nagle. Ale pomogło włączenie całej kabiny razem z radiem w środkowej jednostce, zbicie czuwaka, wyłączenie kabiny i powrót do pierwszego EZT. Mam wrażenie, że po połączeniu kabina drugiego składu robi się aktywna, bo od razu po spięciu pociągu wygasł mi radiotelefon, a na HUD pokazały się informacje, jakbym miał nastawnik kierunkowy wyłączony, kran hamulca na odcięcie i pusty przewód hamulcowy. Inny problem, którego nie udało mi się rozwiązać, to gdy już cofnąłem za sefafor V, to nic się nie wydarzyło dalej. Możliwe że coś zepsulem wcześniej z przeskakiwaniem między kabinami i pociagami, ale po prostu nie wydarzyło się nic. Na szczęście można było zacząć scenariusz na kolejnym etapie. Scenariusz złoto. Chylę czoła w dowód uznania i czekam na kolejne.
-
Poprzednich nie mam, bo usunąłem po którejś próbie całą grę, razem z folderem w LocalLow z nadzieją, że może to pomoże. SimRail_log_2025-03-16_19-30-14.txt
-
A ja nie mogę wjechać do Strzemieszyc. Zaraz za wskaznikiem zmiany kanału radiowego zgłaszam się, dostaje informacje że wjazd będzie na tor 2 jak pojedzie pasażer i że trzeba sprawnie. Dojeżdżam do semafora Z około 7:15. 2 minuty później pojawia się Error route A->U, po kolejnych 4 minutach error route U -> Wkps a ja nadal stoję. Czekałem 15 minut i nic się nie wydarzyło. Zatrzymywałem się > 100 metrów od semafora, > 50, < 50, < 20 i zawsze to samo. Wiem że mogę przejść do kolejnego check pointa ale chciałbym jednak zrobić te manewry.
-
Podstawowa klawiszologia kabiny potrzebna do jazdy: (klawisz - włączenie; ctrl + klawisz - wyłączenie): - B - bateria - C - kabina - F - przedni pantograf - R - tylny pantograf - M - wyłącznik szybki - L - w starszych lokomotywach światła PC1 (jazda pociągowa); w nowych lokomotywach następny tryb świateł; Klawiszologia jazdy (ctrl nie ma tu zastosowania) - strzałka w górę - nastawnik kierunkowy do przodu; - strzałka w dół - nastawnik kierunkowy do tyłu; - Num+ - zwiększenie pozycji nastawnika jazdy/zadania mocy; - Num- - zmniejszenie pozycji nastawnika jazdy/zadania mocy; - Num/ - zwiększenie pozycji nastawnika bocznikowania (07/08/22); - Num* - zmniejszenie pozycji nastawnika bocznikowania; - Num6 - kran hamulca zespolonego - pozycja jazdy - Num3 - kran hamulca zespolonego "do siebie" (zwiększenie siły hamowania); - Num9 - kran hamulca zespolonego "od siebie" (zmniejszenie siły hamowania, popełnianie przewodu głównego, odcięcie); - Num2 - zwiększenie siły hamowania lokomotywy; - Num8 - zmniejszenie siły hamowania lokomotywy; - Num1 - hamowanie awaryjne; - Num. - odluźniacz; - H/J - syrena ton wysoki/niski; - I/O/P - w EZT otwarcie drzwi lewych/zamknięcie drzwi/ otwarcie drzwi prawych. - Spacja - czuwak/SHP/ETCS To wszystko co mi przychodzi do głowy z rzeczy koniecznych Dla początkującego gracza przy jeździe 07/08/22 polecam ustawić sobie klawisz do odblokow przekaźników nadmiarowych (przynajmniej silników trakcyjnych, nie zdarzyło mi się jeszcze zeby mi wywaliło sprężarki), do scenariusza z ET22 polecam ustawić klawisz do piasecznicy, do jazdy Pendolino proponuje klawisze do załączania/wyłączania hamulca sprężynowego (szybciej rusza się z peronów niż czekając na odhamowanie całego składu) Przepraszam za niefachowy język. Jaranie się pociągami i systemami SRK sprawia mi frajdę, nie muszę zawsze pamiętać co jak się dokładnie nazywa.