Podstawowa klawiszologia kabiny potrzebna do jazdy: (klawisz - włączenie; ctrl + klawisz - wyłączenie):
- B - bateria
- C - kabina
- F - przedni pantograf
- R - tylny pantograf
- M - wyłącznik szybki
- L - w starszych lokomotywach światła PC1 (jazda pociągowa); w nowych lokomotywach następny tryb świateł;
Klawiszologia jazdy (ctrl nie ma tu zastosowania)
- strzałka w górę - nastawnik kierunkowy do przodu;
- strzałka w dół - nastawnik kierunkowy do tyłu;
- Num+ - zwiększenie pozycji nastawnika jazdy/zadania mocy;
- Num- - zmniejszenie pozycji nastawnika jazdy/zadania mocy;
- Num/ - zwiększenie pozycji nastawnika bocznikowania (07/08/22);
- Num* - zmniejszenie pozycji nastawnika bocznikowania;
- Num6 - kran hamulca zespolonego - pozycja jazdy
- Num3 - kran hamulca zespolonego "do siebie" (zwiększenie siły hamowania);
- Num9 - kran hamulca zespolonego "od siebie" (zmniejszenie siły hamowania, popełnianie przewodu głównego, odcięcie);
- Num2 - zwiększenie siły hamowania lokomotywy;
- Num8 - zmniejszenie siły hamowania lokomotywy;
- Num1 - hamowanie awaryjne;
- Num. - odluźniacz;
- H/J - syrena ton wysoki/niski;
- I/O/P - w EZT otwarcie drzwi lewych/zamknięcie drzwi/ otwarcie drzwi prawych.
- Spacja - czuwak/SHP/ETCS
To wszystko co mi przychodzi do głowy z rzeczy koniecznych
Dla początkującego gracza przy jeździe 07/08/22 polecam ustawić sobie klawisz do odblokow przekaźników nadmiarowych (przynajmniej silników trakcyjnych, nie zdarzyło mi się jeszcze zeby mi wywaliło sprężarki), do scenariusza z ET22 polecam ustawić klawisz do piasecznicy, do jazdy Pendolino proponuje klawisze do załączania/wyłączania hamulca sprężynowego (szybciej rusza się z peronów niż czekając na odhamowanie całego składu)
Przepraszam za niefachowy język. Jaranie się pociągami i systemami SRK sprawia mi frajdę, nie muszę zawsze pamiętać co jak się dokładnie nazywa.