-
Posts
28 -
Joined
-
Last visited
Other groups
Reputation
33 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
TLK 24XXX - "Detour" via Dorata and Juliusz
ArtU4 replied to Arni's topic in General Discussion [Multiplayer]
This trains do not exist in reality 🙂 They are added to Simrail just for fun. Trains between Kielce (and Skarżysko-Kamienna) and Katowice are running via CMK. I have attached table no.105 with a current timetable 🙂 105.pdf -
What happened to station anouncements?
ArtU4 replied to darryl0768healy's topic in General Discussion [Multiplayer]
It seems they are TTS. It's prototypical as PKP uses TTS for station announcements (at least at newer stations). -
ArtU4 changed their profile photo
-
Erm, no. It's true that lower number means higher priority ( more or less) but the number structure is different than you think. First digit means train origin, second - destination. And next digits are valid for some sort of priority or train type. So, 42100 means fast train firm Katowice to Kielce and 42900 is a regional train between Katowice and Kielce. In an opposite direction we have 24101 and 24901. But this do not mean that 24901 is more important train than 42100. The second is xx100 train and the first xx900, so the first one would have lower priority. Same with cargo 42xxxx 6 digits with four digits after orgin/destination number would be lower priority comparing any passenger train with three digits. And Express train would be numbered ie. 4201. So in general - shorter the train number - more important train
-
Serwer PL5, godzina 16:23 Strzemieszyce wysłały 24927 do Kazimierza, a w tym czasie 42930 stoi w Kazimierzu przy peronie 1. No i mamy sytuację patową - 24927 stoi na S1 przy semaforze SKz A przed stacją i AI nie wpuszcza na tor przy drugim peronie. Z kolei 42930 w peronach na S1 przy semaforze SKz C i nie może wjechać na jednotorowy szlak do Strzemieszyc, bo blokuje go 24927. O 16:27 na tor przy peronie 2 wjechał 42180 i stoi sobie pięknie na S1 przy SKz E nie mogąc jechać dalej, bo blokuje go, a jakże 24927, który z kolei teraz już nie ma gdzie pojechać, bo tory w Kazimierzu zajęte. No i czekamy na restart serwera do 18, bo już nie da się nic z tym zrobić.
-
Serwery zostawione samopas + brak resetów
ArtU4 replied to Robbie Louda's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
Południowy obsługiwany człowiekiem coś na pewno poprawi, ale jednak to nie koniec, problemy przeniosą się na Dańdówkę, Kazimierz i Strzemieszyce. Już się przeniosły. Więc spokojnie pracujcie nad AI, bo bez tego ani rusz. Dzisiaj na PL4 stały np. Łazy Ła - po prostu przestały przyjmować pociągi po torze 1. Inni piszą, że Grochów czy Biała też potrafią niedomagać. Bez pretensji, jesteśmy w EA, poczekam, choć pewnie co bardziej krewcy gracze będą się denerwować 🙂 Dacie radę. Najgorsze co mogłoby się stać to zmniejszenie liczby pociągów i usztywnienie przebiegów przez stację - tego bym bardzo nie chciał, więc będę czekał cierpliwie. -
Are there plans (if any) to include diesels in the future?
ArtU4 replied to Skully's topic in Suggestions for improvements
Developers confirmed that E6ACT (Dragon) dual power loco will have functional diesel engine -
No, they can't. Or I should say, not for any known standard communication protocol between steering car and loco. I can imagine that with a steering car built to work with them it would be possible but that had never been done. So, you need a runaround. There were times when Koleje Mazowieckie (Mazovia regional operator) used EU07 with Bombardier double-deckers (during the time they were waiting for Traxx locos) but as you can see it was not possible to use them as an engine for push-pull train. EU07-119 - WRP - World Rail Photo (wrphoto.eu) EU07-119 - WRP - World Rail Photo (wrphoto.eu) Despite that the whole set looked nice EU07-119 - WRP - World Rail Photo (wrphoto.eu) EU07-119 - WRP - World Rail Photo (wrphoto.eu)
-
Well, it is what it says. ZLO - Zresetuj Licznik Osi, Reset Axle Counter ZLOP - Zresetuj Licznik Osi Potwierdzenie, Reset Axle Counter Confirmation Axle counters are used by signaling systems for checking track (or part of tracks between signals) for occupancy and works that way that one counter counts how many axles drove into a zone (track part, siding, etc. - whatever is protected) and the second counts how many drove out of the zone. If this count equals than system can confirm than whole train left protected part of track. This is the magic done from where it is known where the train is on the dispatcher screen schematics. You can see it on your monitor with red (more axle entered than exited - occupied) and white (equal numer entered and exited - empty) marks. But from time to time something might get wrong and the counter fails to count all axels. And if so, and you are 100% sure (check twice and ask other dispatchers for conformation) that particular train (and all! its cars) left track section marked red on your dispatcher screen - you can reset the counters and unlock that section for other trains. As this procedure strongly affect safety you need to confirm ZLO with ZLOP.
- 1 reply
-
- 3
-
-
-
Wow, you become an addict 🤣 I like it SimRail truly had a huge potential which won't be revealed with full game release. It will take months to iron all small wrinkles it has and years (if at all) to add all this things I expect. Not speaking about the content because it is another piece of cake. As being similar rail simulator freak as you, long hauler expecting to act as close to reality as possible, I think we would have MANY hours of fun in SimRail. If I can help you anything then please ask.
-
Problem w okręgu nastawczym Ła
ArtU4 replied to ArtU4's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Tak, niemniej AI jest w stanie to zrobić. Widocznie przekonało jakoś Łb. Jednak bot z botem chyba lepiej się dogaduje 😛 -
Problem w okręgu nastawczym Ła
ArtU4 replied to ArtU4's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Da się, wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów 🙂 Serio. Więc to faktycznie jest prototypowe. A puszczałeś coś po tych torach w drugą stronę? -
Problem w okręgu nastawczym Ła
ArtU4 replied to ArtU4's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
o, czyli jednak są patenty - a problem ten sam -
Problem w okręgu nastawczym Ła
ArtU4 replied to ArtU4's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Oczywiście, że tak. Ale jeśli już te pociągi staną pod tymi semaforami i rozkładowy czas dla nich minie, AI przestaje się nimi interesować. Być może jeżeli cały czas przepychasz pociągi na bieżąco, to tam w ogóle nie wjadą, ale przecież nie zawsze sytuacja ruchowa na stacji ci na to pozwala. Generalnie jak brałem Łc po restarcie serwera, to problemu nie było, po prostu nigdy nie zostały tam wysłane. Jak wchodziłem w środku, to pociągi opóźnione są wrzucane na tą grupę i choćby nie wiem co, nie ruszą. Zwróćcie uwagę, że to okręg Ła, więc nawet nie masz do tego dyżurnego telefonu - bo po drodze jest Łb.