-
Posts
18 -
Joined
-
Last visited
Other groups
SimRail
Playtests
Early Access
Reputation
54 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
[PL] Cześć! Na wstępie chciałbym życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza! Ze względu na niedziałającą wyszukiwarkę na forum już od dłuższego czasu, ciężko mi znaleźć, czy ktoś wspominał typowo o aplikacji Semafor, wydaje mi się, że mignęło mi gdzieś kiedyś przed oczami, albo to były tylko zrzuty ekranu dla przykładów w wątkach, mimo wszystko nie znalazłem podobnego wątku. W związku z wydaniem dużej aktualizacji, zdecydowałem się założyć osobny temat, również dla sporej grupy osób zza granicy. Kilka lat temu (w 2015r.) rozpocząłem pracę nad aplikacją ułatwiającą naukę przepisów kolejowych. Jej zadaniem jest szybki i prosty dostęp do opisów sygnałów wyświetlanych na semaforach i sygnalizatorach, dostępne są również wskaźniki, animacje sygnałów ręcznych obowiązujące na infrastrukturze kolejowej PKP PLK. Opisy bazują na wczorajszej wersji Instrukcji Ie-1 (24.11.2024). Aplikacja przez lata mocno się zmieniała i obecnie, dzięki współpracy z kolegą Mateuszem, przeszła sporą metamorfozę i dostępna jest na telefony z systemem Android: GOOGLE PLAY Teraz również na stronie: PITKOWAKOLEJ.PL Obecnie aplikacja obsługuje następujące elementy: zmienne układy komór i wyglądu dla: - semaforów półsamoczynnych, - sygnalizatorów SBL, - sygnalizatorów powtarzających, - tarcz ostrzegawczych świetlnych, - tarcz manewrowych świetlnych, - semaforów kształtowych, sygnalizator sygnału zastępczego, tarcza ostrzegawcza przejazdowa, tarcza rozrządowa świetlna i kształtowa, tarcze ostrzegawcze kształtowe nieruchome, dwustawne i trójstawne, tarcza manewrowe kształtowe, tarcza zaporowa kształtowa, wszystkie wskaźniki ogólnoeksploatacyjne, ETCS, sieć trakcyjna, pozostałe wskaźniki, sygnały nadawane przez pojazdy i osoby, współpraca sygnalizatorów. A tutaj zmiany, jakie zaszły w obecnej wersji 4.0.0: oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine, całkowita zmiana wyglądu aplikacji, nowoczesne grafiki, dodano tryb nocny, reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania, dodano obsługę języka angielskiego, dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów, dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy, dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków, dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik, dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji, nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy, nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma, pogrupowanie wskaźników, nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł, nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów, nowe dźwięki, semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego, zmiana ikony aplikacji. Aplikacja typowo nie jest dostępna na telefony z iOS, ponieważ pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple. W filmie poniżej prezentuję aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji. Poniżej, w załączniku kilka zdjęć z aplikacji. Miłej zabawy i nauki! [EN] Hi! At the beginning of the thread I would like to wish all the best to those working on the railroads in Poland. Due to the forum search engine not working for quite some time now, I'm having a hard time finding if anyone has mentioned the Semaphore app typically. With the release of a major update, I've decided to set up a separate topic, also for quite a few people from abroad. A few years ago (in 2015), I started working on an app to facilitate the learning of railway regulations. Its purpose is to provide quick and easy access to descriptions of signals displayed on semaphores, indicators, animations of hand signals applicable on PKP PLK railway infrastructure in Poland. The descriptions are based on yesterday's version of Instruction Ie-1 (24.11.2024). The app has changed a lot over the years and now, thanks to the cooperation with my colleague Mateusz, the app has undergone quite a metamorphosis and is available for Android phones: GOOGLE PLAY Now also on the website: PITKOWAKOLEJ.PL/EN Currently supported are: variable cell and appearance layouts for: - semaphores signals, - ABS (Automatic Block Signals), - repeater signals, - light warning signals, - light shunting dials, - shaped semaphores signals, alternate signal signaling, crossing warning shield, light and shaped shunting disc, shaped warning discs stationary, two-valve and three-valve, shaped shunting disc, shaped barrier shield, all general operating indicators, ETCS, overhead line, other indicators, signals given by vehicles and persons, cooperation of signals, New features: React JS library, night mode + signal response to mode, English language, semaphores layouts, selection of signals, indicators from a list, zoom graphics, guidance/help, signal Sz, fixed warning and shunting dial, train signals from switch, signalling cooperation. Changes: Application UI, grouping of indicators, new sounds, shaped semaphore has the possibility to display signal Sz, change of application icon. The app is typically not available for iOS phones, as a full developer account costs $99 per year + hardware costs with a MAC, a phone for testing - which, with a free app, is completely out of our budget. On the other hand, because of the web opening (much lower cost), the app can be freely displayed in the browser of Apple phones. In the video below (EN subtitle avaiable) I demonstrate the app, there is also an instruction for iPhone users on how to add the app page to their app list and have direct access to the app. Below, attached are some photos of the application. Have fun and learn!
-
- 15
-
W pewnym stopniu część tutejszej społeczności sama z siebie przytaknęła na DLC w EA i nie gasi w zarodku patologii, jaka odbywa się w całym środowisku branży gier, także i tutaj. Bez problemu większość klaskała z radości, że będzie mogła zapłacić za lokomotywę ET22, tak naprawdę niewiele różniącą się od EU07. Model zewnętrzny - bez uwag, natomiast w tej cenie wpakowanie tych samych kabin, CTRL+C i CTRL+V obdartych kranów z EU07 do idealnie czystych (z niezbyt dobrze odwzorowanymi elementami) pulpitów to spory żart. Polecam zerknąć na zapowiedzi ET22 w TD2, ile będzie malowań z zewnątrz oraz wewnątrz dedykowane kabiny. Ale każdy sam decyduje, za co i ile chce zapłacić. Temat Łodzi również przewija się od dłuższego czasu i od razu jest szufladkowane jako płatne DLC, gdzie sam SimRail przyznał się, że nie zrobi nowych tras, póki jakiś przewoźnik ich nie zamówi... duże XD. Czyli przewoźnik zamówił, zapłacił, wykonano mu trasę, a teraz Wy zapłacicie za to drugi raz. Fakt, że inne jest odwzorowanie dla symulatorów szkoleniowych (dużo uproszczona grafika) i tu więcej pracy trzeba wykonać przy stacjach i odwzorowaniu miast, ale to mi pachnie ogromną bezczelnością, mówiąc, że jak nikt nie kupi naszego symulatora to i Wy gracze nie zobaczycie map. Więc prosty przykład. Koleje Dolnośląskie posiadają symulator od firmy SimFactor, w którym można pojechać wszędzie, po całej Polsce. Trasy są w lepszym, bądź gorszym stopniu odwzorowane, sporo brakuje czasami w miejscach, gdzie nie prowadzi się szkoleń, ale jest cała Polska. Produkt oczywiście nie jest dostępny dla graczy tak jak SimRail, ale pokazuje, że nie ma problemu za pomocą odpowiednich narzędzi odwzorować w zasadzie wszystkie szlaki kolejowe w PL - podobnymi narzędziami chwali się SimRail, tak jak wspomniano wyżej. I teraz w zasadzie można zapomnieć o trasach z Dolnego Śląska, bo KD przecież nie kupi symulatora SR bo i po co jak ma już swój, o wiele bardziej zaawansowany. Zanim ktoś wyskoczy ze Zgorzelcem i częścią niemiecką oraz pomiarami Hybrydy, to Hybryda w tamtych kierunkach nie jeździ w ogóle, nawet po szlaku spalinowym ze Zgorzelca do Lubania Śląskiego, więc nie wiem jakie mają plany wobec tego pojazdu - chyba, że budowany jest w grze szlak Świdnica - Wrocław - Trzebnica ;) I oczywiście ja nie żałuję nikomu pieniędzy i pomysłu na biznes, bo charytatywne projekty już mamy, typu MaSzyna czy TD2, natomiast musi to wszystko być wyważone. Wydawanie ubogiego DLC do nieskończonej podstawki z przekosmiczną ilością błędów mnie osobiście bawi i jeśli ktoś chce, nie ma problemu, kupuj. Ale pierwsze zaufanie zostało dane przez graczy przy zakupie gry w wersji EA, trochę to zaufanie zostało nadszarpnięte i dokładanie źle wycenionego DLC nie wróży nic dobrego, ale zobaczymy. Moje jedyne marzenie to żeby tę bazę co jest oraz odpowiednie narzędzia oddać w ręce społeczności i tchnąć trochę życia w grę. Serwer z customowymi mapami połączonymi w jakąś sensowną siatkę, customowe scenariusze, nie takie rzeczy ludzie robili. Ale obawiam się, że raczej pójdzie to w kierunku "dojenia" ile się da...
- 1352 replies
-
- 10
-
SimRail Controller hardware we've built.
Pitek replied to Gazz292's topic in General Discussion [Multiplayer]
- 33 replies
-
- 17
-
Kontrolery gier
Pitek replied to Piotrek Blaszczak's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Dodatkowo miała być możliwość przypisania dowolnych klawiszy pod dowolne funkcje, a w zasadzie można podmienić tylko istniejące przyciski, biednie, bo akurat w mikrokontrolerze to wafel jaki klawisz mam zasymulować. Brakuje obsługi z przycisków przetwornicy, sprężarki, reflektorów każdy osobno, odbloki itp. Ciężko to dodać na szybko chociaż w configu, żeby sobie samemu w notatniku przypisać? Output w byle jaki sposób danych też by się przydał, żeby odczytywać parametry. Chyba, że to taka celowa zagrywka, żeby kupować pulpit SimKola, a nie robić swoje 🤣 -
Możliwość zaczynania jazdy od początku rozkładu w multiku
Pitek replied to Sn1ck3rs's topic in Dyskusja [Tryb wieloosobowy]
W przypadku ruchu pasażerskiego, to na dany okres są planowane pociągi i nie zdarza się, że nagle dodawany jest do rozkładu pociąg z czapy (chociaż i pewnie takie akcje też były, ale nie jest to normą). Jeżeli są towary o stałym czasie kursowania, to również są zaplanowane i powinny jeździć według tego rozkładu. Co do reszty, przewoźnicy mogą zamawiać rozkłady na bieżąco, przecież pełno jeździ o dowolnej porze pociągów roboczych, służbowych czy nawet towarowych i pojawiają się dyżurnym w SWDR. Więc wydaje mi się, że jedyna opcja na starty z bocznic to tylko pociągi towarowe, robocze, służbowe, jakieś luzaczki itp. I wtedy wiąże się to z tym, że taki pociąg chciał nie chciał jest najniższej kategorii i jedzie wtedy, kiedy nie przeszkadza planowym pociągom (a to jak gracze puszczą to raczej wpływu nie ma). -
Pitek changed their profile photo
-
nie moge w nic pograc, serwery tez sie nie pokazuja
Pitek replied to Maciek z Klanu g4skins's topic in Dyskusja ogólna
Masz wielkie czerwone banery i przyczynę. -
Brak podświetlenia pulpitów kostkowych
Pitek replied to woj2012's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
Również potwierdzam, bo aktualizacji parę minut temu przestało działać całkiem. -
-
-
Dyżurka Łazy Łc SPK błąd graficzny
Pitek replied to ZimnySobi's topic in Zgłaszanie błędów (tryb wieloosobowy)
-
Wszędzie tam, gdzie linie niskiego napięcia, bądź telefoniczne (ciężko złapać podczas jazdy) przechodzą na drugą stronę przez tory, znajdują się poniżej sieci trakcyjnej.
- 1 reply
-
- 2
-
Proponuję podwyższyć lekko częstotliwość mrugania semaforów, szczególnie tych na SBL wskazujących sygnały S3 i S4, ponieważ w czasie jazdy przy prędkości 120km/h czasami idealnie trafia się w stan, że widzi się cały czas zielone/pomarańczowe. Zdaję sobie sprawę, że co sygnalizator, to swoje ma mruganie w rzeczywistości, ale tutaj bym lekko podkręcił.
-
- 4