Jump to content

Nagłe błąd gry (robi się czarny ekran i brak sygnału w monitorze)


Dominik1181

Recommended Posts

U mnie działo się podobnie na 16GB. Teraz przy 32 problem nie występuje. A gdy jeszcze miałem te 16 to najczęściej to ekran wywalało na Tutorialu EU07. Tak w połowie drogi do Sosnowca i w 2/3 to kilka razy. 
Chociaż i tak gierka nie zużywała nawet 10GB 🙂  Zwalałem to na Timingi ramów, może jednak blednie. 

Link to comment
Share on other sites

@milek w moim opisywanym poście, zamieściłem swój dxdiag i nie sądzę aby to był problem z RAMem. Ja mam 32GB.

Aby możliwie szybciej przyspieszyć naprawę tego problemu pogrzebałem w swoich logach systemu co wywołało ten problem. Odkryłem, iż doszło do zamknięcia pliku DWM.exe, a dokładnie dwmcore.dll, który odpowiedzialny jest za wyświetlanie obrazu na monitorze. Crash jego właśnie powoduje takie skutki; czyli wyłączenie ekranu i aby go znów włączyć trzeba uruchomić system z twardego resetu.

Dokonałem też analizy i spójności plików w systemie poleceniem SFC /scannow. Ten nie znalazł u mnie problemów.

Co prawda do tego dziwnego błędu w moim przypadku doszło jak na razie tylko raz, ale tutaj u kolegi opisywany problem świadczy, że może być ich więcej. Możliwe że błąd leży w samych najnowszych sterownikach i trzeba będzie "dzwonić" do nVidii - nie wiem...

Grałem wczoraj i oprócz dużych milisekundowych ścinek przez Katowicami dało się przejechać i zakończyć scenariusz.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Dear Wolf napisał(a):

U mnie działo się podobnie na 16GB. Teraz przy 32 problem nie występuje. A gdy jeszcze miałem te 16 to najczęściej to ekran wywalało na Tutorialu EU07. Tak w połowie drogi do Sosnowca i w 2/3 to kilka razy. 
Chociaż i tak gierka nie zużywała nawet 10GB 🙂  Zwalałem to na Timingi ramów, może jednak blednie. 

Czyli przygotować się na kupno 2*16 ram?

Bo zalecane to jak zauważyłem to równe 16, ale to faktycznie może nie starczyć.

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Dominik1181 napisał(a):

Czyli przygotować się na kupno 2*16 ram?

Bo zalecane to jak zauważyłem to równe 16, ale to faktycznie może nie starczyć.

Więcej RAM i tak Ci się przyda, niekoniecznie na tą grę ale na inne aplikacje. Obecnie 16GB to powinien być standard, optymalnie 32GB.

 

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam problem. Po aktualizacji Windowsa 10 (w ostatnią niedzielę rano), skończyło się granie. Singleplayera potrafiło wykrzaczyć nim dojechałem z zimnego startu w perony. Potem Pendolino dojechałem z Wschodniej najdalej do Wisły. Gra zawiesiła się 10 kolejnych razy w ciągu kilku minut od uruchomienia. Czasem tak że pomagał tylko restart komputera. Spróbowałem odpalić system z drugiego dysku-  mam 2 bootowalne Windowsy na różnych dyskach. Drugi jest czysty. Na drugim zainstalowałem Steam i wskazałem katalog z grami z pierwszego systemu. Odpaliłem SimRail i wszystkie problemy zniknęły. Ani jednej zwiechy gry, ani razu mnie nie rozłączyło z sesji multiplayer, a gra śmiga jak marzenie.
Konfiguracja: RTX 2060 z 2 x 8GB ramu.

Edited by Barcikowy
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Barcikowy napisał(a):

Miałem ten sam problem. Po aktualizacji Windowsa 10 (w ostatnią niedzielę rano), skończyło się granie. Singleplayera potrafiło wykrzaczyć nim dojechałem z zimnego startu w perony. Potem Pendolino dojechałem z Wschodniej najdalej do Wisły. Gra zawiesiła się 10 kolejnych razy w ciągu kilku minut od uruchomienia. Czasem tak że pomagał tylko restart komputera. Spróbowałem odpalić system z drugiego dysku-  mam 2 bootowalne Windowsy na różnych dyskach. Drugi jest czysty. Na drugim zainstalowałem Steam i wskazałem katalog z grami z pierwszego systemu. Odpaliłem SimRail i wszystkie problemy zniknęły. Ani jednej zwiechy gry, ani razu mnie nie rozłączyło z sesji multiplayer, a gra śmiga jak marzenie.
Konfiguracja: RTX 2060 z 2 x 8GB ramu.

@Barcikowy

Czy tobie też "zgasł" monitor w tryb Standby, czy gra po prostu przestał odpowiadać? - jeśli to drugie, to nie ten temat. Ten tu topik opisuje problem wyłączania się monitora komputerowego podczas gry.

Edited by K4smo
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Barcikowy napisał(a):

Trudno powiedzieć czy to było standby bo ja gram na laptopie. Ekran zrobił się czarny, dźwięk chyba zapętlił i nic nie odpowiadało - ctrl+alt+del, ctrl +esc. Tylko twardy restart komputera pomógł.

Podejrzewam że to samo Tobie się stało co mi.

No nic trzeba czekać na odpowiedź od twórców, albo na szczęście aby znów się to nie powtórzyło 🤣

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, K4smo napisał(a):

Ok, znów doszło to wyłączenia monitora.

Umieszczam logi:

SimRail_log_2023-01-19_17-04-54.txt  1.23 MB · 0 pobrań

No słuchaj, mieliśmy ten sam błąd
Próbowano uzyskać dostęp do nieprawidłowego adresu.' (Address: 00007FFD071E8630)

to jest coś nie tak z Windowsem. Weź jakiś stary dysk, zainstaluj sobie na nim system, uruchom z niego wskaż katalog Steam aktualnie używany i odpal grę. Nie będziesz miał tego problemu. U mnie się tak zaczęło dziać po aktualizacji, która nawet nie wiedziałem że się odbyła. Jeszcze raz powtarzam, nie korzystam z dwóch kopii Sim Rail, a ten sam Sim Rail na jednej instancji Windowsa wiesza się jak zły, a na innej działa bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Barcikowy napisał(a):

No słuchaj, mieliśmy ten sam błąd
Próbowano uzyskać dostęp do nieprawidłowego adresu.' (Address: 00007FFD071E8630)

to jest coś nie tak z Windowsem. Weź jakiś stary dysk, zainstaluj sobie na nim system, uruchom z niego wskaż katalog Steam aktualnie używany i odpal grę. Nie będziesz miał tego problemu. U mnie się tak zaczęło dziać po aktualizacji, która nawet nie wiedziałem że się odbyła. Jeszcze raz powtarzam, nie korzystam z dwóch kopii Sim Rail, a ten sam Sim Rail na jednej instancji Windowsa wiesza się jak zły, a na innej działa bez zarzutu.

Dzięki za sugestię, ale niestety ale oprócz wirtualnego systemu inny nie wchodzi w grę u mnie. Nie mam zapasowego dysku aby instalować SimRail na innych systemie, co nie znaczy, że byłoby na miejscu jakby ktoś z obsługi technicznej odpisał co w takim przypadku robić i czemu taki błąd występuje - jak mi wyrzuca cały monitor, Tobie też oraz kolejnym osobom, to wnioskuję że błąd leży w samym silniku gry. Sam natrafiłem już na masę artefaktów graficznych prowadząc pociąg, dojeżdżając w odpowiednie miejsce. Te zdarzenia są opisywane na tym forum przez innych więc nie będę ich tu powielał. 

Coś przyczynia się u mnie do "wycieku" pamięci. Siedzę na DDR5 i mam ich 32GB. Żadna gra mi takiego psikusa nie robi co Simrail, choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że to wczesny build i poprawki są w toku...

Dokładna moja specyfikacja to:

Win10 ze wszystkimi aktualizacjami (22H2)
Asus ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI
i7 12700k
32GB DDR5
Zotac 2080ti
gra zainstalowane na Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB
Internet - jest (wystarczająco dobry 😉)
Pamięć wirtualna systemu - włączona - na 8GB

A i gra działa mi 80 klatkach (cap) na full ustawieniach, z wyjątkiem oświetlenia

 

Podobno dziś adresowany jest update do gry, zobaczymy co się po nim będzie działo...

Edited by K4smo
Link to comment
Share on other sites

Z tym że nie powinno nic takiego się dziać to masz rację, co nie zmienia faktu, że składowe Windowsa potrafią robić jakiś młyn. Mam podejrzenia, że chodzi o pliki Microsoft Visual C++ 20XX które być może z jakiegoś powodu trzeba zaktualizować/przeinstalować. Dokładnie taki sam problem miałem lata temu z GTA5 - gra się ładowała i na końcu przed samym wejściem już w świat gry wywalało jakiś błąd directx coś tam. Okazało się, że temat na forum steam długi jak rzeka 200 stron i prób rozwiązań, wszyscy stawiali na błędne sterowniki karty graficznej itp. I znów rozwiązanie było takie same. Dobrze, że dokupując SSDka został mi fabryczny 1TB HDD z Windowsem. Uruchamiam z drugiego dysku Win, grę z tego co byłą zainstalowana i żadnych problemów. I to samo miałem z Cyberpunkiem - gra się "wypłaszczała" jeszcze na etapie ładowania intra, a czasem pozwalała na max 20 min rozgrywki. I znów na drugim Win zadziałała bez zarzutu.
Co do drugiego dysku to może być dowolny dysk podłączony przelotką do USB (na próbę - zadziała).

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Barcikowy napisał(a):

Z tym że nie powinno nic takiego się dziać to masz rację, co nie zmienia faktu, że składowe Windowsa potrafią robić jakiś młyn. Mam podejrzenia, że chodzi o pliki Microsoft Visual C++ 20XX które być może z jakiegoś powodu trzeba zaktualizować/przeinstalować. Dokładnie taki sam problem miałem lata temu z GTA5 - gra się ładowała i na końcu przed samym wejściem już w świat gry wywalało jakiś błąd directx coś tam. Okazało się, że temat na forum steam długi jak rzeka 200 stron i prób rozwiązań, wszyscy stawiali na błędne sterowniki karty graficznej itp. I znów rozwiązanie było takie same. Dobrze, że dokupując SSDka został mi fabryczny 1TB HDD z Windowsem. Uruchamiam z drugiego dysku Win, grę z tego co byłą zainstalowana i żadnych problemów. I to samo miałem z Cyberpunkiem - gra się "wypłaszczała" jeszcze na etapie ładowania intra, a czasem pozwalała na max 20 min rozgrywki. I znów na drugim Win zadziałała bez zarzutu.
Co do drugiego dysku to może być dowolny dysk podłączony przelotką do USB (na próbę - zadziała).

Ooo, jest to jakaś myśl. Sprobuje od tych bibliotek i po prze-instaluje je wszystkie

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 52 / 79
          • Percentage filling 66%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 54
          • Percentage filling 4%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 81
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 19 / 82
          • Percentage filling 23%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 29
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 51 / 80
          • Percentage filling 64%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 2 / 56
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 78
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 22 / 27
          • Percentage filling 81%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 219 / 1483 Total players
    • 15% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy