Jump to content

Błędne wyświetlanie sygnałów w UI.


Recommended Posts

  • SIMRAIL Team

Kolory w UI nie są kopią polskiej sygnalizacji, a jedynie uproszczonym i uniwersalnym obrazem, który ma następujące znaczenia:

- zielony - semafor nie ogranicza prędkości

- pomarańczowy - semafor wskazuje ograniczenie prędkości

- czerwony - semafor wskazuje zatrzymanie.

Przy podanych wyżej założeniach wskazanie jest prawidłowe - nie trzeba ograniczać prędkości przy najbliższym semaforze.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Jednak powrócę do tematu. Obecny system wyświetlania sygnałów na HUD/UI jest dość mylący. Przykładowo wjeżdżając do Ząbkowic, przed peronami jest tylko górne żółte, a za peronami już czerwone. Gra owszem poprawnie interpretuje że jest vmax, ALE grafika że jest to zielone światło jest myląca. Dodatkowo nie ma informacji że droga hamowania jest mniejsza niż zwykle, przez co zakładając wg. HUD że sygnał jest interpretowany jako zielony i wolna droga, nie daje szans graczowi na zatrzymanie składu.

W mojej ocenie, interfejs powinien przedstawiać 1:1 sygnały z semafora, czyli jak żółte to żółte, jak migające zielone, to migające zielone, jak 2x żółte z zieloną belką, to analogicznie.

Rozumiem że system miał ułatwić rozumienie sygnalizacji dla osób nie znających się na temacie naszej kolei, no ale jest zbyt mylące obecnie to jednak. Proszę to zmianę sposobu przedstawiania sygnałów na HUD.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, hyzwar napisał(a):

Dokładnie. Dla ogarniętych są semafory, dla początkujących takie oto jak to teraz uproszczenie jest OK wg mnie.

Czyli w twojej ocenie, pokazywanie sygnału zielonego na pomocniku, gdzie w rzeczywistości jest żółty, jest okej? 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Pitoras napisał(a):

Czyli w twojej ocenie, pokazywanie sygnału zielonego na pomocniku, gdzie w rzeczywistości jest żółty, jest okej? 

Tak. To uogólnienie aspektów.

Zielone, jazda

Żółte, hamuj

Czerwone, stój

Wg mnie jest idealnie teraz.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pitoras napisał(a):

Dodatkowo nie ma informacji że droga hamowania jest mniejsza niż zwykle, przez co zakładając wg. HUD że sygnał jest interpretowany jako zielony i wolna droga, nie daje szans graczowi na zatrzymanie składu.

Jesteś pewien, że jest tam skrócona droga hamowania bez odpowiedniego wskaźnika na gruncie?

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, easy peasy carrot squeezy napisał(a):

Jesteś pewien, że jest tam skrócona droga hamowania bez odpowiedniego wskaźnika na gruncie?

Nie skupiam się teraz co jest na gruncie, a to co pokazuje interfejs. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Pitoras napisał(a):

Nie skupiam się teraz co jest na gruncie, a to co pokazuje interfejs. 

Maszynista w rzeczywistości widzi jeszcze mniej, a ten interfejs to nie jest coś "zamiast plus" a tylko uogólniona podpowiedź dla bardzo początkujacych, bo nauczyć się tych kilku aspektów i wskaźników to może kilka godzin grania.

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, hyzwar napisał(a):

Tak. To uogólnienie aspektów.

Zielone, jazda

Żółte, hamuj

Czerwone, stój

Wg mnie jest idealnie teraz.

Skoro żółte, to hamuj, to dlaczego nie pokazuje tego w interfejsie? Semafor jasno wskazuje sygnał żółty, czyli że nast. będzie czerwony (żółty niemigający ofc), czyli że właśnie trzeba zacząć hamować, bo kolejny będzie czerwony. Tymczasem interfejs twierdzi że jest zielone więc "wal śmiało, wolna droga nada". To jest wg. ciebie okej? Bo dla mnie to czysta hipokryzja jest teraz. Jeśli będzie jechać tutaj osoba, która nie zna się na przepisach, tylko będzie się sugerować interfejsem, no to taka osoba otrzymuje błędne informacji 😛

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Pitoras napisał(a):

Skoro żółte, to hamuj, to dlaczego nie pokazuje tego w interfejsie? Semafor jasno wskazuje sygnał żółty, czyli że nast. będzie czerwony (żółty niemigający ofc), czyli że właśnie trzeba zacząć hamować, bo kolejny będzie czerwony. Tymczasem interfejs twierdzi że jest zielone więc "wal śmiało, wolna droga nada". To jest wg. ciebie okej? Bo dla mnie to czysta hipokryzja jest teraz. Jeśli będzie jechać tutaj osoba, która nie zna się na przepisach, tylko będzie się sugerować interfejsem, no to taka osoba otrzymuje błędne informacji 😛

Poza tym raczej coś mylisz. S4 nie poprzedza S1. // I może dlatego wydaje się Tobie to nielogiczne.

Edited by hyzwar
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Pitoras napisał(a):

Napisałem żółty NIE migający, czyli S5 😉 

No tak, ale to i tak dopuszcza obowiązujący v-max, a po minięciu semafora zmienia się pewnie na HUD na czerwone. Tak przypuszczam. Ew. rzeczywiście mogłaby to być podwójna progresja, wg tego prostego schematu. Wg mnie overkill, ale do rozważenia ten akurat przypadek. Ja byłbym wciąż na nie 🙂

 

Edited by hyzwar
Link to comment
Share on other sites

No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD.

20221225214012_1.jpg

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Pitoras napisał(a):

No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD.

20221225214012_1.jpg

Wskazuje na ograniczenie prędkości. Jeżeli jesteś pod to nie musisz hamować. Wciąż logiczne.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Pitoras napisał(a):

No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD.

20221225214012_1.jpg

A jaki semafor świeci się w dolnej części, informującej o ograniczeniu prędkości za tym semaforem? Żółty i o takim świetle na gruncie informuje Cię interfejs.

Co do niepatrzenia się na grunt to błąd, z hudu nie dowiesz się wszystkiego. Wskaźniki o skróconej drodze hamowania (jak sam zauważyłeś, nie wyhamowałeś), wskaźniki o wyjeździe na niewłaściwy itd. to wszystko nie jest zwarte w hudzie a widzieć i rozumieć je trzeba.

Edited by easy peasy carrot squeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jak na moje oko można by zrobić przedziałkę na pół (u góry teraźniejsze, u dołu następny), albo zrobić progresję tak jak przedstawiłem na załączonym obrazku, bo faktycznie zdarzają się sytuacje, że pomocnik bywa trochę mylący. Szczególnie przyda się to przy prędkościach przekraczających 160 km/h, gdzie wyhamowanie w ciągu jednego odstępu blokowego na 4-stawnej SBL graniczy z cudem (nie mówię o wydłużonym odstępie do semafora wjazdowego).

Coś1.PNG

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Eh...

Zielony - vmax

Żółty BURSZTYNOWY - ograniczona prędkość

Czerwony - stop

 

To jest banalne i ma NIE odzwierciedlać realnych sygnałów tylko prosto informować co ma robić gracz. To co brakuje to właśnie pokazywania także drugiego semafora na pomocniku. Semafor pokazujący np. jazdę max 60km/h pokazuje też co będzie następne, a pomocnik to powie dopiero jak się taki semafor minie. I tak, to jest mylące dla osób które WIEDZĄ co pokazują semafory, ale kompletnie wystarcza dla osób zielonych.

Edited by robert357
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 42 / 80
          • Percentage filling 53%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 44
          • Percentage filling 5%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 5 / 77
          • Percentage filling 6%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 43
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 11 / 79
          • Percentage filling 14%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 12 / 80
          • Percentage filling 15%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 66
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 79
          • Percentage filling 6%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 84
          • Percentage filling 5%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 86
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 14 / 27
          • Percentage filling 52%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 11 / 27
          • Percentage filling 41%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 129 / 1504 Total players
    • 9% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy